fbpx

Nyitás, az ügyféllel közösen

Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése valószínűleg még egy jó ideig eltart, hiszen túl sok minden változott, és túlságosan sok szállal kötődnek egymáshoz szektorok, iparágak, régiók. A gazdaság vonata nagyot fékezett, és a felgyorsuláshoz is időre lesz majd szükség. A szervezeti belső élmények feldolgozása a tanulságok levonása mellett van egy fontos feladat, amely sokat lendíthet a folyamaton: az ügyfelek, a partnerek, a piac állapotának, szándékainak letapogatása.

Közhely, hogy a legfontosabb üzletfejlesztési tanácsadó mindig maga a piac. Az ügyfelek pedig készségesen elmondják, mikor mire van szükségük, megmutatják a következő időszak irányait, beállítják a prioritásokat, rengeteget segítenek az esedékes tervek elkészítéséhez. Feltéve persze, ha jól tudunk kérdezni.

Talán sosem volt annyira fontos ezt a lehetőséget a lehető legjobban kihasználni, mint mostanában. A belülről kifelé induló újraszervezésnél tudnunk kell, mit miért is csináljunk, mit tartsunk meg az ideiglenes intézkedésekből és mit állítsunk vissza a korábbi modellre. És itt jönnek képbe az ügyfelek, akik amellett, hogy a saját belső házi feladataikat is meg kell, hogy oldják, jelzéseket küldenek kifelé, meghatározva az elkövetkező hónapok tevékenyégeinek paramétereit. Fontos tehát megtalálnunk annak a módját, hogy ezeket a jelzéseket hogyan gyűjtsük be, hogyan értelmezzük, hogy aztán ezek alapján a lehető legjobb döntéseket hozhassuk meg. Ebben pedig jól tud jönni a szakértő segítség, amely külső szemként, skálázható erőforrással támogathatja e kritikus időszak stratégiai döntéseit. Mi ezt úgy hívjuk: Customer Health Check.

Kapcsolódó bejegyzések