Sokat foglalkozunk mostanában vállalatok belső viszonyaival, kommunikációs hálózataival, az emberi kapcsolatokkal. Egy minap végigélt tréning újabb impulzust adott ahhoz, hogy komolyan gondoljuk: az önismeret, és az ebből levezetett nyitottság a másik iránt elképesztő lehetőségeket és energiákat szabadíthat fel. Partnercégünk, a Mercure Consulting jóvoltából haladó Enneagramm képzésen tapasztalhattuk meg, mennyire komplex lény az ember, és mennyire fontos tudnunk, a 9 személyiség típus közül melyikbe is tartozunk. Ennél már csak az az izgalmasabb, hogy emberi kapcsolataink, kommunikációnk, munkánk során a másik félhez hogyan is viszonyuljunk. Fel tudjuk-e ismerni, hogy ő vajon milyen személyiség, vagyis egyszerűen fogalmazva hogyan működik a másik. Ha ez sikerül, hihetetlen élményként élhetjük meg, hogy egyszerre csak elkezdjük megérteni egymást, úgy tudunk hatni egymásra, hogy abból lehetőleg jó, pozitív dolgok jöhessenek ki. Gondoljunk csak bele, mennyi félreértés, megbántás, feszültség, kioltott energia származik ennek a képességnek a hiányából. Aki teheti, szánjon rá egy kis időt és ismerkedjen meg saját magával, hogy aztán jobban megértse a világot. Csak javasolni tudom!
Kapcsolódó bejegyzések
Ken Olsen, a Digital Equipment Corporation elnöke 1977-ben úgy vélte, nem lesz értelme senkinek sem otthon számítógépet birtokolni. Steve Ballmer, … Tovább
Miért csinálják az emberek az üzletet? A pénzért, vagy másért, például az alkotás öröméért? Ha ezt nagy mintán vizsgálnánk, akkor … Tovább
2020 márciusában – hazánkban is, és a világ számos más országában – már-már járványszerűen harapózott el az otthonról való munkavégzés, … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább
“Alattunk változik a szakma” – ez volt Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnökének alapvetése a Napi Gazdaság konferenciáján. Mint elmondta, … Tovább
Újra az informális szervezetekről és kommunikációról szervezünk szakmai napot, ahogyan tettük ezt már decemberben is. A téma ugyanaz: a belső … Tovább
Elismerte, bevallotta, elárulta. Szörnyű idő lesz, borzalmas vihar közeledik, rettenetes hidegre készülhetünk. Mindezek idézetek újságcikkek szóhasználatából. Bizony általánossá kezd válni, … Tovább
Új cikk kerül fel a vállalati intranetre, mondjuk a jövő évi juttatásokról. Lesznek, akik elolvassák. Néha tíz, néha hetven százaléka … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább
Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább
Minden normálisan gondolkodó üzletember azon ügyeskedik, hogyan juttathatná vállalkozását a csúcsra és hogyan maradhatna ott fent minél tovább. A sikernek … Tovább
Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább
Megtisztelő meghívásnak tettünk eleget Dr. Szvetelszky Zsuzsával, amikor a Médiapiac kiváló munkatársaival, Török Diával és Szakács Lacival beszélgettünk a rádió … Tovább