ó dolog, hogy négy évszakunk van. Pedig amikor mediterrán tájakon utazik az ember, hajlamos irigykedni a pálmafákra, a fagymentes telekre, és a májustól októberig tartó nyárra. Jó is bugenvilleákban gyönyörködni, és még igazi fűtés sem szükséges a házakba, lakásokba, a hóláncról, hólapátról nem is beszélve. De ha igaz a tétel, hogy a változatosság gyönyörködtet, a mi négy évszakunkon ez megtalálható. Vegyük csak példaként az öltözködést: télikabát, pulóver, sapka sál, sötét színek télen, majd átmeneti viselet, más színvilág tavasszal és ősszel, és persze pacsker, rövid nadrág és póló nyáron. Aztán alig szokjuk meg az egyik évszakot, máris változik minden, jön a következő, új illatokkal színekkel, hőmérséklettel. Van egy speciális hangulata a nyárnak a vállalati környezetben is. A folyamatos szabadságolási időszak miatt valahogyan minden félgőzzel megy, a megbeszélések foghíjasak és a turnusváltások ritmusában minden hétfőn újabb kolléga jelenik meg csoki barnán, ajándék kekszet bedobva a közösbe, lelkesen mesélve a friss élményekről. A nyár másra is alkalmas, ha az üzletről van szó: a csökkentett létszám miatt (amely az ügyfelek oldalán is érzékelhető) több idő maradhat átgondolni néhány, eddig halogatott kérdést, találkozni olyan vevőkkel, akikkel a fő szezonban sosincs idő. Sokat dobhat az üzleti kapcsolaton egy kerthelységben, nyugodt körülmények között elfogyasztott ebéd, vagy például a marketing anyagok, kiajánlók, céges prospektusok átolvasása, aktualizálása is könnyebben mehet ilyenkor. Olcsó és hasznos csapatépítő lehet egy közös bográcsozás valamelyik kolléga kertjében, estébe nyúló alkalmat adva akár komoly stratégiai kérdések megvitatására is. Az a lényeg minden esetben, hogy megtaláljuk a módját, hogy a megszokottól eltérő helyzeteket teremtsünk, és megadjuk a kellő figyelmet a munkatársaknak, az ügyfeleknek, és igyekezzünk jól érezni magunkat. Mert a munka minden napja kivételes öröm forrása is lehet, ha tudunk élni a lehetőségekkel. Nyáron mindez sokkal könnyebb is.

Kapcsolódó bejegyzések
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább
A növekedés megtorpanása akár egy jó lehetőség is lehet számunkra, ha képesek vagyunk kezünkbe venni a történések irányítását. A sokak … Tovább
Vezetőnek lenni különleges lehetőség, egyben mérhetetlenül komoly feladat: másokat vezetni, másokért felelősséget vállalni, másokból kihozni a lehető legtöbbet úgy, hogy … Tovább

Nem először esik szó a Cégébresztőről, de most újabb szakaszába lép az Upfront Media és az Ispiro Consulting közös kezdeményezése. Elindult a Cégébresztő … Tovább
Egy évvel ezelőtt elkezdett átalakulni a vállalatok kommunikációja, és a mai napra már jelentős mértékben meg is változott. A változás … Tovább
A vállalati kommunikáció „ideális esetben” a vezető és beosztott között zökkenőmentes. A beosztott elhiszi és elfogadja a vezető véleményét – … Tovább
Digitalizálódunk, és ez jelenleg egyirányú utcának tűnik. Mindenből adat lesz, belőlünk emberekből is. Az adat, a számok tűpontos paramétereket is … Tovább
A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel … Tovább

A vállalati világban rengeteg szó esik versenyképességről, innovációról, digitalizációról, és egyre hangosabbak a people first típusú szlogenek is. Ami viszont … Tovább
A gazdálkodó szervezetek számára a koronavírus kapcsán különös mértékben fókuszba kerülő belső kommunikáció fejlesztéséért szövetségre lépett egymással a terület három … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább
És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat … Tovább

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább

„Egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése nagyjából úgy hat egy vállalatra, mint amikor egy pogácsaszaggatóval tésztát formázunk: a szaggatóformán belüli tésztát … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább