fbpx

A vezető, mint tartalom és csatorna

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a kommunikáció üzletileg kritikus tényező a vállalatok életében. Sosem volt ez másképp, csak éppen időnként háttérbe szorult más, fontosabbnak vélt, vagy éppen divatos ügyek mellett. Volt, hogy a CRM jelentette a lét, nem lét választó pontját, máskor az üzleti intelligenciától, vagy éppen a felhő jellegű megoldásoktól vártuk, várjuk a piaci versenyképességet. Pedig a kommunikáció, mint téma ott hever a lábunk előtt, csak le kell hajolni érte, és felemelni, hogy aztán méltó módon szolgálhassa az üzletet.

A kommunikáció ilyen értelmű megemelése persze nem egyszerű, de nem is ördöngősség. Kell hozzá a felső szintű belátás, a beleállás, hogy ez nekünk fontos, és hogy elhisszük értékteremtő képességét, elfogadjuk, mint szakmai kompetenciát. Ez az elfogadás pedig a vállalati logika szerint felülről indulhat el. A vezetők lehetősége és felelőssége, hogy tevőlegesen alakítsák a cég sorsát, így rajtuk múlik az is, hogy milyen szerepet szánnak a kommunikációnak. A tágan értelmezett kommunikációs tér rengeteg lehetőséget hordoz magában: a vállalati kultúra meghatározó tényezőjeként alakítja a hangulatot, értékeket hordoz, technológiai, szakmai információáramlást tesz lehetővé, így kihat a minőségre, az innovációra. Vagyis csupa olyan hatással bír, amire ma egyre inkább szükség van.

A kommunikáció kitüntetett szereplője pedig nem más, mint maga a vezető. A jelenlegi, hierarchikus vállalati modellekben minél magasabbra tekintünk, annál több információ áll a vezetők rendelkezésére. Náluk van az érdemi tartalom, amelynek felelős megosztásán, menedzselésén nagyon sok múlik. Minél több mindent oszt meg, minél szélesebb körben, annál többel járul hozzá az általános tájékozottsághoz, a big picture megértéséhez. És mintegy mellékhatásként hatékonyan tudja visszaszorítani az informális kommunikációt, ezáltal szakmai témákban csökkenteni tudja a kockázatokat is.

A felsővezető személye a tartalom mellett csatornaként is hasznos szerepet tölthet be, hiszen az áttételek csökkentésével növeli az információk megbízhatóságát, hitelességét. Állandó, értő jelenléte pedig nyugtatólag hat a szervezetre.

A vezetői prioritások között egyre előrébb sorolt kommunikációt nem mindenki birtokolja készség szinten. A jó hír az, hogy tanulható, fejleszthető, megerősíthető. Ehhez kínálunk komplex programot.

Kapcsolódó bejegyzések