Nagy általánosságban nyilván nem, de bizonyos tekintetben és területeken érdemes lehet ezt végiggondolni. Ha a HR lenne az új marketing, akkor ezt azt is jelenti, hogy a HR-en, vagyis az emberi erőforráson keresztül nyerhető versenyelőny, értéke van a képzett, a piacot értő, felhasználói élményt erősítő szakértelemnek. Azt jelenti, hogy az eddig szoftnak tekintett humán erőforrás menedzsment megkülönböztető erővel bír, rajta múlhatnak dolgok. Azt jelenti, hogy a munkatársak értékesebbek, talán a legértékesebb erőforrásai a vállalatnak, így a tudásáramlás hatékonysága, a vállalati tudásvagyon minősége a fenntartható fejlődés záloga. Hogy verseny alakul ki a jó szakemberért, menedzserért, aki részévé válik a cég reputációjának, személyes márkája és a cég márkája összeforr: lehet, hogy nem a terméket vagy szolgáltatás választja az ügyfél, hanem az adott szakembert magát.
Vajon léteznek olyan iparágak, szektorok, szegmensek, ahol a fenti összefüggések megállják a helyüket? Léteznek bizony: egyes sportágakban, művészeti területeken egyértelműen ez a helyzet. De pontosan ezt tapasztalhatják ma az infokommunikációs, szakértői, fejlesztői, projekt menedzseri piacokon is, ahol a megvalósításban részvevő, vagy azért felelős személy éppen annyira fontos, mint maga a technológia. Ideje tehát marketinges szemmel gondolni a HR-re.