Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém az első sorból végigkövetni az elmúlt 20 év marketing kommunikációját Magyarországon. Ehhez fogható változásokat talán csak az internet, a web oldalak megjelenése hozott, ám az sem ütött ekkorát, mint ami most zajlik, legalábbis nem ennyire gyorsan hatott. Nem csak a média közösségivé válására, az interaktivitás eszközeire, megoldásaira gondolok, hanem a kommunikációs logika, és ezzel együtt a stratégiai kommunikáció tervezésének átalakulására. Példátlan szerencsénknek köszönhetően kis cégünkkel „élő, egyenesben” követhetjük nyomon a történéseket olyan vállalatokkal beszélgetve, akik felkapták a fejüket a változásokra és vannak olyan merészek, hogy komolyan elgondolkodtak azon, hogy hogyan is lehet, kell mindezt rendszerbe szervezni a XXI-ik század második évtizedében. Mert más ez a logika. Fontossá, sőt, kiindulóponttá válik a fogyasztó, a piac, és mivel már megvannak a „műszereink”, hogy belehallgassunk belső világukba, beszélgetéseikbe, az üzlet már nem azzal indul, hogy kitalálok egy terméket és valahogy „elrőfölöm”. A biznisz a nulladik lépésnél indul, ahogy egy okos barátunk találóan megjegyezte: először a szállító kér bebocsátást vevők klubjába, ott barátkozik, bizalmat ébreszt, beszélget, informálódik, és ez alapján kezd fejlesztésbe, miközben folyamatosan vissza-vissza kérdez: jó irányba megyünk, erre gondoltál? A végeredmény aztán nagyobb eséllyel lehet piacképes, mint a négy fal között megálmodott csodatermék. Ráadásul „melléktermékként” bizalmi viszony is épül közöttük, ami ugye nem hátrány az üzletben. A képlet végtelenül leegyszerűsített és nyilván általánosító. De az irány világosan kirajzolódott, ráadásul már minden adott hozzá: technológia, felületek, egyre gyarapodó szakirodalom. És most már a legfontosabb is megjelent itthon: a nyitott, együtt gondolkodni kész vállalat, akire jó lesz odafigyelni, mert ő a holnap nyertese.
Kapcsolódó bejegyzések
Szentírásnak veszik sokan a nyomtatott betűt ma is, és ez érthető: Gutenberg első műve bő félezer éve a Biblia volt. … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
A Magyar Reklámszövetség nagy jelentőségű felmérést készített néhány éve arról, milyen kézzelfogható, kalkulálható hozadékkal is bír a reklám nemzetgazdasági szinten. A tanulmány … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
A legtöbb beosztottnak határozott véleménye van a vezetőjéről: az egyik tipikus véleményről szól az alábbi vicc. Ült a varjú az … Tovább
Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább
Van valami, amiben valahogyan sehogy sem jutunk előrébb, noha a világ legegyszerűbb dolga lenne, és mégsem. Ez pedig az üzleti … Tovább
Sok vállalat a profitja csökkentésével próbálja megoldani, hogy ne kelljen túlságosan emelnie az árakat, de a költségeik egyre nőnek és … Tovább
Ősidők óta többet szeretnénk tudni. Mélyen bennük van ez az ösztön, hiszen egykoron nem kevesebb múlt rajta, mint a túlélésünk. … Tovább
Úgy másfél évtizeddel ezelőtt az akkori Matáv (ma Telekom) a vezetékes telefon fontosságát és nélkülözhetetlenségét sulykolta reklámkampányában, azt üzenve, hogy … Tovább
Egy vállalat legértékesebb vagyona a munkatárs. Na, ja, ez az állítás nagyjából annyira vált hiteltelenné az elmúlt években, mint hogy … Tovább
