Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém az első sorból végigkövetni az elmúlt 20 év marketing kommunikációját Magyarországon. Ehhez fogható változásokat talán csak az internet, a web oldalak megjelenése hozott, ám az sem ütött ekkorát, mint ami most zajlik, legalábbis nem ennyire gyorsan hatott. Nem csak a média közösségivé válására, az interaktivitás eszközeire, megoldásaira gondolok, hanem a kommunikációs logika, és ezzel együtt a stratégiai kommunikáció tervezésének átalakulására. Példátlan szerencsénknek köszönhetően kis cégünkkel „élő, egyenesben” követhetjük nyomon a történéseket olyan vállalatokkal beszélgetve, akik felkapták a fejüket a változásokra és vannak olyan merészek, hogy komolyan elgondolkodtak azon, hogy hogyan is lehet, kell mindezt rendszerbe szervezni a XXI-ik század második évtizedében. Mert más ez a logika. Fontossá, sőt, kiindulóponttá válik a fogyasztó, a piac, és mivel már megvannak a „műszereink”, hogy belehallgassunk belső világukba, beszélgetéseikbe, az üzlet már nem azzal indul, hogy kitalálok egy terméket és valahogy „elrőfölöm”. A biznisz a nulladik lépésnél indul, ahogy egy okos barátunk találóan megjegyezte: először a szállító kér bebocsátást vevők klubjába, ott barátkozik, bizalmat ébreszt, beszélget, informálódik, és ez alapján kezd fejlesztésbe, miközben folyamatosan vissza-vissza kérdez: jó irányba megyünk, erre gondoltál? A végeredmény aztán nagyobb eséllyel lehet piacképes, mint a négy fal között megálmodott csodatermék. Ráadásul „melléktermékként” bizalmi viszony is épül közöttük, ami ugye nem hátrány az üzletben. A képlet végtelenül leegyszerűsített és nyilván általánosító. De az irány világosan kirajzolódott, ráadásul már minden adott hozzá: technológia, felületek, egyre gyarapodó szakirodalom. És most már a legfontosabb is megjelent itthon: a nyitott, együtt gondolkodni kész vállalat, akire jó lesz odafigyelni, mert ő a holnap nyertese.

Kapcsolódó bejegyzések

A vállalatok kommunikációjára is vonatkoznak íratlan szabályok, amelyekhez való igazodás igen komoly imázsértékkel is bír. Az íratlanság természetesen azt jelenti, … Tovább

A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább

A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább
A formula 1 versenysorozat iránt érdeklődőket évtizedek óta foglalkoztatja a dilemma: az egy-egy versenyző által dominált korszak sikerei mögött vajon … Tovább
A cég én vagyok! – ismerős mondat, sok cégtulajdonos vezette már így sikerre vállalkozását. A cégalapítás, a piaci pozíciókért való … Tovább

Szakértő külső szemként áttekintjük, átvilágítjuk az adott vállalkozás üzleti modelljét, elemezzük, értékeljük az eddig megtett utat és megkeressük a lehetséges … Tovább

Katával a belvárosban futottunk össze nemrég, egy május végi délutánon. Öt éve közösen dolgoztunk egy hosszabb projektben, egy nagy nemzetközi … Tovább

Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább

Örömmel és büszkén tesszük közzé e helyen is, hogy az Ispiro Consulting szenior partnere, Dr. Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus, pletykakutató is … Tovább

Mindennek ára van. Azt, hogy ez az ár milyen legyen, elvileg a piacgazdaság dönti el, hiszen a verseny nem tűri … Tovább
Magyar Reklámszövetségi üzenetet talán csak említésként tettem eddig fel cégünk médiafelületére, most azonban büszkén adok hírt egy nagyszerűnek ígérkező rendezvényről, … Tovább
A legtöbb beosztottnak határozott véleménye van a vezetőjéről: az egyik tipikus véleményről szól az alábbi vicc. Ült a varjú az … Tovább

Nos, milyen évünk legyen? Boldog, sikeres, eredményekben gazdag, ahogyan azt tengernyi jókívánságban megkaptuk ismerőseinktől szilveszter felé közeledve? Hát akkor legyen … Tovább

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább

Van-e értéke manapság a díjaknak? Figyel rájuk valaki? Mit sugallnak, mit üzennek? Erről szóló előadással indult a 2012-es Superbrands évad … Tovább