Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak össze a Reklámkonferencián, melyek elgondolkoztattak, meghökkentettek, vagy éppen ötletet adtak. Ilyen volt például az az információ, amely világossá tette, mennyire sablonosan is képes az ember gondolkozni, olyan sémákat követve, melyek helyességéről igazából sosem győződött meg. Konkrétan az döbbentett meg, hogy a reklámozók körében preferált 18-49 éves korosztály valójában mekkora is. Az összlétszámot tekintve még nem is érdemelne szót a dolog (3 milliós populációról beszélünk), ám ha mindebből kiemeljük a fogyasztás szempontjából valóban releváns sokaságot, az úgynevezett A-B státuszúakat, mindösszesen 600 ezer ember marad a kalapban. És erre a 600 ezer emberre lő, tervez kreatívot és médiát, alkot stratégiát és próbál aktivitást elérni, jószerivel a teljes reklámszakma. Egy másik előadáson arról hallhattunk, hogy egyre meghatározóbb a fejlett piacokon az úgynevezett Silver Generation, vagyis az ötvenen túliak korosztálya. Ők a közhiedelemmel ellentétben nem az élettől lassan búcsúzó, lecsúszó, korlátozottan fogyasztani képes vagy hajlandó közösség, hanem igen erős, egyre igényesebb célcsoport, akikre Amerikában például egyre több cég építi kommunikációs stratégiáját. Egy angliai felmérés szerint az ottani ötvenesek egészségesebb életet élnek, mint harmincas társaik, mert már nem a karrier a legfontosabb számukra, van anyagi hátterük, tudatosabban táplálkoznak, többet mozognak és mindez fogyasztásukban is megjelenik. Könnyen legyinthetnénk erre, hogy könnyű „odaát”, bezzeg itthon… Sok igazság van persze abban, hogy nálunk kevesebb a jómódú ötvenes, de érdemes a tendenciákat is figyelni. És a két információ egybevetése alapján pláne hasznos időnként kitekinteni a napi rutinból, és azt a bizonyos marketing megkülönböztetést nem „dübörgéssel”, hanem okos pozícionálással elérni. Még talán pénzt is lehet így spórolni…
Kapcsolódó bejegyzések
A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel … Tovább
Jön két új gyártósor, közben sűrűsödnek az átállások, esetleg a vevő is megváltoztatta az elképzeléseit, a beszállító közben problémákkal küszködik, … Tovább
Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább
Jó dolog ez a Social média! Én is ezen keresztül értekezhetek most a külvilággal, pedig amiről elmélkedem, az régimódinak számít. … Tovább
A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább
Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább
Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább
Örömmel jelentem, függők lettünk! A saját magunk által hirtelen felindulásból létrehozott, jelenleg általad is olvasott média felület tett függővé! Sosem gondoltuk volna, … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább
Nem kötelező ám itt dolgozni! – zárt le egy munkahelyi konfliktust az egyszeri vezető, miután beosztott kollégájával kialakult szakmai nézeteltérésnek … Tovább
Kevesebb szó esett mostanában oldalainkon a kis- és közepes vállalkozásokról, pedig ha valahol nagy szükség van tudatos piacépítésre, stratégiaalkotásra, marketing, … Tovább
Sokan vagyunk, akik “rákattantunk” a virtuális közösségekre. Vagyunk jó páran, akik a barátkozás mellett szakmai kapcsolatokat is ápolnak itt, és bizony … Tovább
Teljesen jogos és helyes állásfoglalást fogalmazott meg a Magyar PR Szövetség az úgynevezett PR cikkek elburjánzásának káros hatásairól. Való igaz, leértékeli a … Tovább
“Alattunk változik a szakma” – ez volt Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség elnökének alapvetése a Napi Gazdaság konferenciáján. Mint elmondta, … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább