Vajon több rozsos kenyér fogy-e, ha egy kenyérgyár munkatársai blogolnak? Több autót tud-e eladni egy használtautó kereskedő, ha vicces kommentekben méltatja a kínálatban kapható járgányokat az interneten? Egyáltalán, hogyan kell manapság a kommunikációs tennivalókkal kalkulálni egy vállalatnál, úgy általában? Nos, úgy általában nyilván nincs erre válasz, konkrétan viszont érdemes elgondolkodni azon, hogy hol is tartunk az „elérés” kérdésével, kinek kit érdemes és hogyan hatékony elérnie, és ebben milyen kommunikációs tennivalóink lehetnek. Nagyon fordult a világ ugyanis az elmúlt 5 évben. Amit erről a kérdésről tanulni lehetett, az a legtöbb esetben nem, vagy már nem úgy igaz. A vállalati kommunikációs csoportok, osztályok sokszor lógnak a levegőben, mert kimozdultak helyükről a korábbi viszonyítási pontok. A vállalati belső kommunikáció felértékelődött, és átlépett a „faliújság, hírlevél, állománygyűlés” háromszögön, a reklám eszköztára főleg az interaktivitás megjelenésével új dimenziókba lépett, a PR pedig a média demokratizálódásával jelenleg a levegőben lóg. A sokszor eszköz-logikájú kommunikáció menedzsment és büdzsé tervezés megközelítését el lehet felejteni, és végiggondolni, hogy mit is lehetne, kellene tenni, hogy az a bizonyos elérés megvalósulhasson, vagyis eljuthasson a márka, a termék-szolgáltatás, vagy a társadalmi üzenet oda, ahová azt szánták. „Kommunikáció, újratöltve”! Hangozhatna a jelszó, ha szlogent keresnénk, ám ez az újratöltés nem egyszerű dolog, hiszen nem csak a rutinokkal, a beidegződésekkel, a rendelkezésre álló szakértelem újraértelmezésével kell szembesülni ilyenkor, de az üzleti modell, a folyamatok egészével, általában pedig a változásokhoz való viszonyunkkal is. Márpedig tovább kell lépni, hiszen a világ nem vár meg, nem ad időt az átállásra. Van, hogy be kell vállalni: Learning by doing – vagyis miközben csináljuk, megtanuljuk, hogy hogyan is kell. Ám ha mindeközben szem előtt tartjuk az üzlet logikáját, a vevői akarat, a kereslet primátusát, a minőség, a kiválóság folyamatos igényét és a megkülönböztethetőség szükségességét, nagyot nem hibázhatunk, sőt a nap végén a mi rozsos cipónk vagy éppen eladó autónk üzenete jut majd célba.

Kapcsolódó bejegyzések
Aki szereti a focit, részben azért is szereti, mert az utolsó percig bármi történhet a pályán. Sosem lehet tudni, hogy … Tovább
A professzionális labdarúgást nem csak a kivételes sportteljesítmények, a pazar gólok, vagy éppen a magával ragadó stadion hangulat miatt érdemes … Tovább
Egy remek cikket szeretnénk az olvasó figyelmébe ajánlani, amely az Index-en jelent meg. Hűségesebb követőink talán emlékeznek rá, hogy többször … Tovább
Fú, de stresszes volt a reggel! – hangzott régen, ha valaki az átlagosnál nagyobb dugóból érkezett reggel a munkahelyére. Mostanában … Tovább

Nem unatkoznak azok, akik a munkaerőpiacon tevékenykednek. Így van ez a Pannon-Work-kel is, akik az egyik meghatározó szereplők a munkaerő … Tovább

Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább

Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább

Puzsér Róbert nemzeti intézmény, egy valódi kincs. Amint annak idején Nagy Feró a nemzet csótányaként röhögött bele az akkori rendszer … Tovább
Mindenki szeretne hasonlítani a képzeletében lakó optimális Én-hez, aki fiatalabb, kevésbé ráncos és mindenekelőtt jóval karcsúbb, izmosabb, fessebb, mint ami … Tovább

Alig fél éve írtam le gondolataimat a Jürgen Klopp-féle Liverpool labdarúgó csapatának szárnyalásáról, és az ebből levonható tanulságorkól. Az akkori … Tovább

Mára kiderült: új megoldások kellenek az üzletfolytonosság biztosítására. A jógyakorlatok átvétele többé már nem garancia a sikerre. Ahogyan egyre több … Tovább
A CSR haláli! Komolyan, ezt magam is majdnem megtapasztaltam. Íme a történet: a minap margitszigeti szokásos futóköröm előtt jóleső érzéssel … Tovább

Megdöbbentette a közvéleményt a Volkswagen motorokkal kapcsolatos csalás híre. A dízelmotorok szoftvereit manipulálta a gyártó úgy, hogy az észlelje, ha … Tovább