Miért csinálják az emberek az üzletet? A pénzért, vagy másért, például az alkotás öröméért? Ha ezt nagy mintán vizsgálnánk, akkor valószínűleg a pénz lenne a domináns válasz, hiszen egy céget működtetni mindenekelőtt az egzisztenciális biztonságot kell hogy jelentse a tulajdonosoknak, és mellettük az alkalmazottaknak. A pénz bizony komoly motiváló, ám egyben veszélyes partner: függőséget okoz, és mire feleszmélünk, már benne vagyunk abban a mókuskerékben, ahol a még több pénzért hajtunk, és közben egyre kevésbé találunk örömet a saját magunk alkotta vállalkozásban. A cégvezetők fancsali arca pedig az egész cégkultúrára hatással van, hiszen a vezetői minta ragadós.
A Forbes flow konferenciáján azt a kérdést járták körbe a szervezők, az előadók és a hallgatóság, hogy az innováció mit is jelent, illetve mit is jelenthetne a céges világban. Olyan személyiségek osztották meg élményeiket, tapasztalataikat a többiekkel, akikre nem csak sikerességük okán érdemes figyelni, hanem főleg azért, mert ők azok, akik világítótoronyként mutatják az utat az izgalmas cégcsinálás irányába. Ők nem szűkölködnek olyan kifejezésekben, mint a világmegváltás, a lehetetlen megvalósítása, a felelősségvállalás élménye, az együtt álmodás öröme, az innováció napi gyakorlata. És a pénz? Az is jön, jönni fog, amikor annak eljön az ideje. Mert még egy dologban közös az említettek hozzáállása: nem adják fel, nem töri le őket a kudarc, és tudnak tanulni saját hibáikból. Nekünk meg tudnunk kell tanulni tőlük.