A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának biztosítása. A tájékozott vevő felelősen dönt, még akkor is, ha megannyi impulzussal bombázzuk érzékszerveit, hiszen a szükséges információknak a birtokában van. Az új évezred új értelmezést hozott a kommunikációban: a technológia leegyszerűsítve egyre kompaktabb és nagyobb tudású eszközök formájában az asztalunkra, majd a zsebünkbe, kezünkbe helyezte az univerzumot, úgy mindenestül. A világháló valóban a világot átszövő hálózattá vált, amely a Föld minden civilizációval rendelkező négyzetméterén biztosítja az elérhetőséget. Ma már nem a fogyasztónak, a befogadónak kell az információ után mennie, hanem az információ keresi őt meg, legyen bárhol. És ez új feladatokat és lehetőségeket jelent a kommunikációnak, a média tartalom előállítóinak, és a reklámnak is. Sőt, kihatással van a szervezetek, vállalatok belső kommunikációjára, hiszen a dolgozók a vállalatokon belül is egyre képzettebb, igényesebb és válogatósabb célcsoportként jelennek meg.
A marketingkommunikációban új rövidítés hódít: SoLoMo, vagyis Social, Local, Mobile. A Social a közösségi kommunikációt jelöli. Köztünk él az a generáció, amelynek több mint 80 százaléka naponta használja ezt a csatornát, kétszer annyian, mint ahányan tévéznek, vagy újságot olvasnak. A Local a lokalitást, vagyis a közvetlen környezetünk prioritását jelenti. Országunk, városunk, utcánk, vagy éppen lakóközösségünk ügyei egyre pontosabban, egyre naprakészebben érhetőek el, nem kis részben az éppen saját magunk által közzé tett információkra alapozva (megosztás). A harmadik szót, mobilitást talán nem is kell magyarázni, hiszen olyan kütyük lapulnak zsebeinkben, amelyeknek tudása egy évtizede még milliós és sok kilós számítógépeknek is dicsőségére vált volna. Ezek a jelenségek, tendenciák a marketing teljesen új megközelítését hozták létre, amelynek lényege a részvétel. A közlő, deklaráló marketinget felváltja a bevonó, amelyben a fogyasztó részévé válik az alkotásnak, a létrehozásnak, aktívan befolyásolva az értéklánc egészét. És ha már az ügyfél is része a „show-nak”, kapjon élményt is, élvezze a közös aktivitást, ami tovább erősítheti az adott cég, márka és a fogyasztó kapcsolatát. Tudjuk, hogy a részvétel mindig fontos, ám mostantól más miatt is igaz ez az állítás. A részvételhez való megnyerés a siker kulcsa a piacon és vállalatok belső viszonyaiban egyaránt.