Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, egy nyafogás, egy általános alannyal megfogalmazott illetékes felelős keresése mögé, mint sem tenni is valamit azért, hogy egy kicsit jobb legyen holnap, mint amilyen ma volt. Talán ezért van nálunk a legkevesebb aktív foglalkoztatott szerte e régióban, talán ezért kacsintunk össze cinkosan, ha azt látjuk, halljuk hogy valamit „okosba” intézett el valaki, és talán ezért vagyunk sokkal kiszolgáltatottabbak főnöknek, munkahelynek, hivatalnak, politikának, és úgy általában a sorsnak, mint kellene. E sok okosság akkor futott bennem végig ismételten, amikor a minap kerékpárt vásároltam egy nagy sportáruházban. A kicsit túlmozgásos, de készséges eladó, aki mindenáron konzultatív módon kívánta értékesíteni a kiszemelt járművet, elmesélte, hogy naponta bizony több tucat biciklit adnak el, hétvégente pedig ez a szám, a 80-100-at is eléri. Egyetlen nap alatt! Tök jó, gondoltam, még sincs válság, költ a magyar, mint a katonatiszt. Ám az is eszembe villant ekkor, hogy ha ennyi biciklit ad el naponta egy sportáruház hétvégén, akkor a derék „maszek” kerékpárboltok mi a bánatért nincsenek nyitva hétvégenként is? Hátha bejön a család és venni akar? Mert hogy ekkor jobban ráér válogatni, kipróbálni, nézegetni? És tovább víve a gondolatot: miért van az, hogy olyan szolgáltatások, mint autószerviz, gumiszerelő műhely csak munkaidőben vannak nyitva? Hétvégenként biztosan nem. Ez utóbbi azért is bosszantó, mert tavasszal és ősszel, a téli-nyári gumicserék idején hosszú hetekig is várni kell egy nyomorult időpontra, ám ez sem elég ok arra, hogy legalább szezonban vasárnap is kinyissanak, hogy én, kereket egyedül kicserélni nem tudó szerencsétlen sok ezer forintot hagyja ott 20 perc munkáért. A választ csak sejtem: annyira jól megy az üzlet, hogy több profit nem férne el a főkönyvben. Ha így van, akkor meg miért panaszkodik a gumis is, hogy idén kevesebben cserélnek gumit, mint tavaly, ebből is látszik, mekkora nagy válság van, aminek persze ők a legfőbb áldozatai. Szóval valamit nem igazán értek. Ha valaki igen, segítsen már nekem megvilágosodnom! Addig is van egy szuper marketing stratégiám az vállalkozóknak: ha kereslet van rá, ki kell nyitni hétvégén is!

Kapcsolódó bejegyzések

A büszkeség nemes vonás, konzekvensséget, értékközpontúságot, kiszámíthatóságot jelent, egyfajta hitet önmagunkban. Többnyire pozitív gondolatok jutnak róla eszünkbe, ám a büszkeség … Tovább
Óriásit nőtt a munkanélküliség ahhoz képest, hogy évek óta a tejes foglalkoztatottság határán mozgott a gazdaság. Az elmúlt évek vezetői … Tovább

Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább

Nem vagyunk tőzsdei cég, hivatalosan nem kell éves jelentést készítenünk, mégis fontos, hogy évente egyszer áttekintsük, mire is jutottunk. Minden … Tovább

A gyártó, termelő vállalatok kommunikációjának kutatásával, hatékonyságuk javításával, a belső viszonyoknak az üzleti célok szolgálatába állításával évek óta foglalkozunk. A … Tovább

Talán az egyik legszebb, legfelemelőbb feladata a humán erőforrásért felelős vezetőnek, hogy ő az első, aki a belépő új munkatársat … Tovább
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább
Menő volt jó pár évvel ezelőtt, ha valaki ilyen sms-üzenetet küldött: „meetingen ülök, visszahívlak!”. Ez ugyanis több mindent is elárult … Tovább

Majd a jövő hónap hetedikén elindul a projekt, és utána megy minden, mint a karikacsapás. Vagy mégsem? A projektkommunikáció jelentőségéről már írtunk … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább

Az elmúlt 15 évben sok tucatnyi vállalat működését segítettük kommunikációs koncepcióval, stratégiával, fejlesztéssel. Egy-egy ilyen feladatot mindig alapos feltárással indítunk … Tovább

A kommunikáció üzletileg kritikus tényező: hat a teljesítményre, a vállalat termékeinek és szolgáltatásainak a minőségére, a belső kapcsolatok és a … Tovább

Egy konferencia akkor jó, ha általa gondolati morzsákkal lesz gazdagabb az ember. Én egy kisebb cipónyira elegendő morzsát gyűjtöttem magamnak … Tovább