Nem vagyunk optimista nép. Tudjuk, folyton tapasztaljuk, de igazi okát talán nem értjük. Morog az ember nap mint nap, nyafog az ügyfél, panaszkodik a vállalkozó, duzzog az alkalmazott, mintha ez lenne az elvárás, és ennek mindenki derekasan meg is akarna felelni. Pedig egyszer élünk, és ezt már mulatós őseink is jól tudták. Csak hát mennyivel jobb áttolni az élet nehézségeit másra, kibújni a felelősség alól, és részvétet, együttérzést ébreszteni környezetünkben, így idomulni a többiekhez és valamelyest igazolást nyerni a középszerűségre. Renitens módon mi másként gondolkodók vagyunk! És erre akkor ébredtünk ismételten rá, amikor előadói meghívást kaptunk a Pozitív Pszichológia konferenciára, ahol egész nap arról lesz szó, hogy az élet bizony szép is lehet, csak tudni kell, hogy hogyan is álljunk hozzá. Izgatottan készülünk az előadásra, melyről itt és most csak annyit árulhatunk el, hogy körbejárni tervezzük a vállalatok munkatársai lelkesítésének trükkjeit, módszereit, bevonásuk fontos momentumait. Mindezt magunk is tanítjuk, vállalatoknál valósítjuk meg, melyről az Employee Branding fejezetben olvasható több információ. De leginkább magunkon alkalmazzuk, hiszen ha már egyszer megadatott a lehetőség egy saját vállalat felépítésére, a legjobbat akarjuk kihozni belőle.
Mezriczky László / A szerzőről
- marketing szakközgazdász, vállalati kommunikációs szakértő. Kommunikációs felsővezetőként dolgozott multinacionális környezetben - Digital, Compaq, HP, Magyar Telekom. 2007 óta vezeti vállalkozását, az Ispiro Consulting Kft-t. A Magyar Reklámszövetség munkájában másfél évtizede vesz részt elnökként, illetve különféle vezető megbízatásokban. A Budapest Metropolitan Egyetem tanácsadó testületének tagja, valamint a Superbrands szakmai zsűrijének munkáját is segíti.