És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat él abban a hitben, hogy struktúrája, folyamatai vevőközpontúak, ismeri a piacot, ügyfelei elvárásait, motivációit. Nos, szándék szintjén ez akár igaz is lehet, ám az évek során szinte iparágtól függetlenül azt tapasztaltuk, hogy az ügyfelek legtöbbször kis túlzással addig fontosak, amíg alá nem írják a szerződést. Ami utána következik, az sokszor kontrollálatlan, követhetetlen, és ami a legveszélyesebb, néhány munkatárs kezében összpontosulnak az információk, akik érdekeik szerint szűrik, extrém esetben torzítva továbbítják azokat. A vezetés pedig a már csak akkor értesül arról, hogy a vevőnek gondjai vannak velünk, elvesztésének nagyok az esélyei, amikor már nem lehet túl sokat tenni. A Customer Health Check éppen ezt a kiszolgáltatottságot hivatott csökkenteni: tervezetten, előre meghatározott protokoll szerint méri fel a kiválasztott ügyfelek állapotát, hangulatát, világítja át, akár egy egészségügyi szűrés esetében. Sőt, ennél többre is alkalmas: jövőre vonatkozó tervei, szándékai, fejlesztési elképzelései befolyásolhatják a megbízó termékfejlesztési vagy szolgáltatási stratégiáját. Épp attól kap tehát tanácsot az üzletmenet áramvonalasításához, aki a legfontosabb számára, hiszen a vevő vásárlása ad értelmet egy vállalat működésének. A felmérés nem jelentéktelen további hozadéka, hogy az ügyfél úgy érzi, az eladót érdekli a véleménye, fontos számára, törődnek vele. A kliens elégedettsége pedig, mint tudjuk a legjobb, amit elérhetünk.

Kapcsolódó bejegyzések
Speciális feladat a reklám a vállalatközi – business to business – piacon. Hogyan hívjam fel a figyelmét lehetséges vevőimnek arra, … Tovább

Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább

A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább

Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább

Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább

A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább

2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább

Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
Lassan két évtizede, hogy sikeres üzletember ismerősöm autóvásárlásra adta fejét és befáradt az egyik prémium márka akkori képviseletére, egy budapesti … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább

A hét – egyik – kommunikációs botránya egy jobb sorsra érdemes autómárkához, a Nissanhoz kötődik. A Ganxta és Stohl szerepvállalásával … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább

Vajon milyen lehet a 67%-kal fényesebb haj, az ötszörös tisztítóerő, vagy mondjuk a hét ponton hatékony száj higiénés védelem? Bevallom, … Tovább