És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat él abban a hitben, hogy struktúrája, folyamatai vevőközpontúak, ismeri a piacot, ügyfelei elvárásait, motivációit. Nos, szándék szintjén ez akár igaz is lehet, ám az évek során szinte iparágtól függetlenül azt tapasztaltuk, hogy az ügyfelek legtöbbször kis túlzással addig fontosak, amíg alá nem írják a szerződést. Ami utána következik, az sokszor kontrollálatlan, követhetetlen, és ami a legveszélyesebb, néhány munkatárs kezében összpontosulnak az információk, akik érdekeik szerint szűrik, extrém esetben torzítva továbbítják azokat. A vezetés pedig a már csak akkor értesül arról, hogy a vevőnek gondjai vannak velünk, elvesztésének nagyok az esélyei, amikor már nem lehet túl sokat tenni. A Customer Health Check éppen ezt a kiszolgáltatottságot hivatott csökkenteni: tervezetten, előre meghatározott protokoll szerint méri fel a kiválasztott ügyfelek állapotát, hangulatát, világítja át, akár egy egészségügyi szűrés esetében. Sőt, ennél többre is alkalmas: jövőre vonatkozó tervei, szándékai, fejlesztési elképzelései befolyásolhatják a megbízó termékfejlesztési vagy szolgáltatási stratégiáját. Épp attól kap tehát tanácsot az üzletmenet áramvonalasításához, aki a legfontosabb számára, hiszen a vevő vásárlása ad értelmet egy vállalat működésének. A felmérés nem jelentéktelen további hozadéka, hogy az ügyfél úgy érzi, az eladót érdekli a véleménye, fontos számára, törődnek vele. A kliens elégedettsége pedig, mint tudjuk a legjobb, amit elérhetünk.

Kapcsolódó bejegyzések
Csodáljuk a Ferrarikat. Miért is? Mert gyönyörűek. Persze elképesztően gyorsak, ördögien hangosak, félelmetesen kihegyezettek, de mindenekelőtt csodálatosan szépek. Ha nem … Tovább

Új elnöke van Amerikának. Ez izgalmas. Az új elnök személye, illetve az általa képviselt irányvonal tartalma még izgalmasabb. Ám leginkább … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
Egy általam nagyra becsült konferenciaszervező egyszer viccesen azt találta mondani, hogy egy konferencia legértékesebb része a szünet. Ettől a kijelentésétől … Tovább
Minden normálisan gondolkodó üzletember azon ügyeskedik, hogyan juttathatná vállalkozását a csúcsra és hogyan maradhatna ott fent minél tovább. A sikernek … Tovább

Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább

A hét – egyik – kommunikációs botránya egy jobb sorsra érdemes autómárkához, a Nissanhoz kötődik. A Ganxta és Stohl szerepvállalásával … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább

Szerintem nem vagyok egyedül azzal a gondolattal, hogy az általános magyar panaszkultúra sok esetben kiváló búvóhely. Kényelmesebb elrejtőzködni egy kifogás, … Tovább
Bajban ismerszik meg… A mondás valós tartalmát mostanában tapasztalhatjuk majd meg, amikor nagyjából mindenkinek problémái lesznek. A helyzetben a legmorbidabb … Tovább

Ha hinni lehet a híreknek, utolsó napjait éli egy olyan világmárka, amely nem is olyan régen még felboríthatatlannak, megrendíthetetlennek, elpusztíthatatlannak … Tovább
Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém … Tovább

A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább
Nagyszerű dolog kitalálni valamit, amit aztán kiviszünk a piacra, vevőt keresünk hozzá, eladjuk és a bevételnek nagyon örülünk. A folyamat … Tovább