És akkor most beszéljünk – az ügyfélről. Ő az üzlet meghatározó tényezője, így sosem lehet eleget tudni róla. Sok vállalat él abban a hitben, hogy struktúrája, folyamatai vevőközpontúak, ismeri a piacot, ügyfelei elvárásait, motivációit. Nos, szándék szintjén ez akár igaz is lehet, ám az évek során szinte iparágtól függetlenül azt tapasztaltuk, hogy az ügyfelek legtöbbször kis túlzással addig fontosak, amíg alá nem írják a szerződést. Ami utána következik, az sokszor kontrollálatlan, követhetetlen, és ami a legveszélyesebb, néhány munkatárs kezében összpontosulnak az információk, akik érdekeik szerint szűrik, extrém esetben torzítva továbbítják azokat. A vezetés pedig a már csak akkor értesül arról, hogy a vevőnek gondjai vannak velünk, elvesztésének nagyok az esélyei, amikor már nem lehet túl sokat tenni. A Customer Health Check éppen ezt a kiszolgáltatottságot hivatott csökkenteni: tervezetten, előre meghatározott protokoll szerint méri fel a kiválasztott ügyfelek állapotát, hangulatát, világítja át, akár egy egészségügyi szűrés esetében. Sőt, ennél többre is alkalmas: jövőre vonatkozó tervei, szándékai, fejlesztési elképzelései befolyásolhatják a megbízó termékfejlesztési vagy szolgáltatási stratégiáját. Épp attól kap tehát tanácsot az üzletmenet áramvonalasításához, aki a legfontosabb számára, hiszen a vevő vásárlása ad értelmet egy vállalat működésének. A felmérés nem jelentéktelen további hozadéka, hogy az ügyfél úgy érzi, az eladót érdekli a véleménye, fontos számára, törődnek vele. A kliens elégedettsége pedig, mint tudjuk a legjobb, amit elérhetünk.
Kapcsolódó bejegyzések
Nehéz idők járnak a marketingesekre. A gazdasági turbulenciák nem csak a szakma renoméját tépázták meg, de mára elbocsátási hullám is … Tovább
A Facebook a csúcson van, és lassan elindul a hanyatlása – olvasom az éppen a Facebookra kitett publikációban. Képtelenség ugyanis … Tovább
Tudja ön, hogyan született a világ legrandább autója? Járműfüggők már biztosan elolvasták a Totalcar mai cikkét, és ismét, sokadszorra elszörnyülködtek … Tovább
Ahogy egyre szabadabban mozoghatunk a vírus lassú visszahúzódásával szinkronban, úgy kerülnek előtérbe az üzlet felpörgetésének feladatai. A korábbi utazósebesség elérése … Tovább
Több évtizeddel a rendszerváltás után valami megmagyarázhatatlan oknál fogva még mindig nem értjük igazán a piacgazdaság alapjait. Ez ugyanis elvileg … Tovább
Nem elég jónak lenni, jónak is kell látszani. Nagy igazság, ez tartja mozgásban a kommunikációs szakmát. Az állítás persze azt … Tovább
„Elkötelezettek vagyunk bolygónk védelmében, a fenntarthatóság eszméje mentén szervezzük tevékenységünket. Érzékenyek vagyunk környezetünkre, odafigyelünk arra, hogy az egyenlő elbánás elve … Tovább
A reklámadó ügye túlmutat egy szektor, a reklámipar belügyén. A reklámot lehet szeretni, nem szeretni, piacgazdasági szerepe azonban meghatározó: a … Tovább
Mit tesz az ember, ha elromlik a garázskapu motorja, ha eldugul az ereszcsatorna, ha zárlatos lesz a mosógép, vagy éppen … Tovább
Miért, mit hozzon? A Coca Cola trónfosztásától hangos a szaksajtó a Best Global Brands 2013. évi listájának publikálása óta. Valóban, … Tovább
Nem is volt olyan régen, amikor a vállalkozások egyik rémálma a növekedési csapda volt: túl gyors felfutás, túlfűtöttség, kontrol alól … Tovább
Ülök egy szakági kiállítás hivatalos megnyitóján. A kiállítási csarnokban a szokásos zsivaj, zenefoszlányok, speeker motyog a mikrofonba az egyik standon, … Tovább
2010 nyarán és őszén két különleges céggel ismerkedtünk meg. Augusztusban a lövői Roto Elzett Certa, októberben pedig a NEXON lett … Tovább
A Black Friday, vagyis az össznépi kedvezményes webshoppingolás témája néhány éve itthon is csúcsra járatja a médiát, amely akár kellemes … Tovább

