fbpx

Employer Branding – Kommunikációs elérési stratégia

A vállalati kommunikáció – legyen szó belső vagy külső kommunikációról – legfőbb célja az információ átadása, ezáltal cselekvés, reakció, együttműködés kialakítása. Ehhez mindenekelőtt el kell érni azt, akit szeretnénk, mégpedig hatékonyan, gyorsan, a legkevesebb áttétellel.

 
Miért beszélünk elérési stratégiáról és nem a szokványos kommunikációról? Leginkább azért, mert a kommunikáció nem több és nem kevesebb, mint eszköz ahhoz, hogy elérjük üzleti, gazdasági céljainkat. Márpedig ennél többre van szükség. Az elérésben benne van a hatékonyság igénye, vagyis annak az ígérete, hogy a kommunikáció nem válik öncélúvá, nem akad meg, nem torzul el, nem mutálódik, ahogyan az gyakran bizony előfordul vállalati közegben osztályok, szervezeti egységek, beosztotti szintek között. Az elérési stratégia az üzleti szempontokat figyelembe vevő komplex rendszer, amely kereted ad, szemléletet formál, bevon, áramoltat, mér, elemez és beavatkozik szükség esetén. Az elérési stratégia az eredményorientált menedzsmentet szolgálja, áramvonalassá, hatékonnyá téve a kommunikációt.