Mennyit számít az arculat? Sokat. De mégis, mennyit? Nos, vegyük saját példánkat! Amikor elindítottuk az Ispiro Consultingot, a név mellé (ami ugye az inspirációt, az ihletet hordozza magában) emblémát, színt is választottunk. Az emblémával néhány napot foglalkoztunk, és ráböktünk egy betűtípusra, hozzánéztünk színeket, és a meggypiros tetszett a legjobban. Majd „extraként” rátaláltunk a pillangó motívumra, mellyel a szárnyalást, a szabadságot, a könnyedséget akartuk kifejezni. Minden induló vállalat büszke, ugyanakkor bizonytalan is abban, hogy jól választott-e. Mi inkább voltunk büszkék, gyorsan elterelte gondolatainkat a munka, az építkezés, és hamar magunkénak éreztük az Ispiro induló grafikáját. Aztán előbb-utóbb elérkezik a pillanat, amikor meghatározó változások indulnak el egy cégben. Minket ez 2010 nyarán talált meg, megérett az idő első nagyobb átalakulásunkra. Szinte mindenhez hozzányúltunk, mert egyre jobban láttuk, éreztük, hol kell változtatni. Ám a legmeghatározóbb változást arculatunk megújítása hozta. És ezt akkor még nem is tudtuk. Jó szerencsénk összehozott Gáborral, egy hipertehetséges grafikussal, arculattervezővel, aki küldetésének érezte, hogy olyanná alakítson bennünket, amilyennek szerinte lennünk kell tudásunk tevékenységünk, múltunk, tapasztalatunk, stílusunk alapján. Rengeteget beszélgettünk, faragtuk, alakítottuk az elképzeléseket, közelítettünk egymáshoz, végül ráleltünk a ma látható szín és formavilágra. A munka nem állt meg új logo tervezésénél, a weboldal szerkezetét, sőt üzleti „kiállásunkat” is meghatározta. A legapróbb részleteket is végigbeszéltük, és az induláskor bevállalt „bájosan amatőr” kinézetünk valódi profiba váltott át. Ezt minden egyes alkalommal érezzük is, amikor névjegykártyát adunk, anyagokat készítünk, prezentálunk, vagy a weboldalról kapunk visszajelzést. Arculatunk részünkké vált, kifejezi mindazt, amit gondolunk szakmáról, feladatról, minőségről, hozzáállásról. Nem volt kis feladat megtalálnunk magunkat, de megérte a sok idő és beszélgetés. Megjelenésünk karaktert nyert, kiemel, megkülönböztet, azonosít. És Gábor személyében még egy barátot hozott!
Mezriczky László / A szerzőről
- marketing szakközgazdász, vállalati kommunikációs szakértő. Kommunikációs felsővezetőként dolgozott multinacionális környezetben - Digital, Compaq, HP, Magyar Telekom. 2007 óta vezeti vállalkozását, az Ispiro Consulting Kft-t. A Magyar Reklámszövetség munkájában másfél évtizede vesz részt elnökként, illetve különféle vezető megbízatásokban. A Budapest Metropolitan Egyetem tanácsadó testületének tagja, valamint a Superbrands szakmai zsűrijének munkáját is segíti.