fbpx

Customer Health Check

E módszerünk jóval túlmutat a szokásos, vagyis a kifejezetten statikus vevőelégedettségi felmérésen. A dinamikus Customer Health Check az ügyfél saját piacáról, üzleti környezetéről, partneri élményeiről gyűjt információkat, s ennek alapján készül az elemzés és a döntéselőkészítő anyag megbízóinknak.

 
Az Ispiro Consulting széleskörű tapasztalatai révén rendszerbe szervezett koncepcióját illettük ezzel a névvel. A Customer Health Check egy külső partner által (tehát függetlenül és pártatlanul) végzett ügyfélfelmérési rendszer, amely egy egészségügyi kivizsgáláshoz hasonlóan képet ad az adott ügyfél megbízóval összefüggő aktuális állapotáról, érzéseiről, hangulatáról. Személyes kapcsolatfelvételen és interjúkon alapul, vagyis elsősorban a B2B területén alkalmazható, és lehetőséget ad az objektív információk begyűjtése mellett a szubjektív elemek megjelenítésére is. Ismételhető, így a változások időről időre összevethetőek.
A Customer Health Check objektív képet ad az ügyfélkörről, az ügyfelek véleményét, vagy éppen előítéleteit tárja a megbízó elé, amelyre aztán érdemben reagálni lehet. Az Ügyfelekről gyűjtött információink révén kialakítható az öntanuló szervezet, amely egy idő után már igényli a visszacsatolást és a beérkező visszajelzéseket képes is kezelni. Így az alaptevékenység folyamatosan illeszthető a piaci mozgásokhoz. A kereskedők praktikus támogatást kapnak munkájukhoz, hiszen az üzletfejlesztés, a marketing valós fogyasztói igényekre adhat választ. Nagy előnye, hogy a megismerés révén csökkenthető a meddőszórás, vagyis a felesleges piaci aktivitás elkerülése révén hatékonyabban működhet a szervezet.