A személyek ugyanúgy rendelkeznek saját arculattal, image-dzsel mint a vállalatok vagy szervezetek. Mindkét esetben a belső értékek képviselete, az átadni szándékozott üzenetek hitelessége múlik azon, hogy a vizuális és verbális megjelenés mennyire önazonos, professzionális és konzekvens. Sokéves tapasztalatunk segít bennünket abban, hogy megbízóink márkája gondozásanak elelősségét felvállalhassuk.
Minden vállakozás, sőt egyre inkább minden üzleti személyiség első számú azonosító jegye saját brand-je: képi, írott, és verbális megjelenése, vallott értékrendje, alapszintű üzenet a világ felé. Ezen keresztül érhető el az a bizonyos kulcsfontosságú első benyomás, ami meghatározó nyomot hagy a külvilágban és evvel tartható fenn egy pozitív megítélés ami végigkísérheti a jelenlétünket. Ilyen értelemben a verseny fontos tényezője, hiszen megkülönböztet a versenytársaktól, segít a beazonosításban.
Érthető tehát, ha a sikeres vállalatok márkaértékét dollármilliárdokban mérik. A márka kérdésköre túlmutat egy emblémán, egy betűtípuson, egy néven vagy szlogenen. A márka világa összetett: egymásra épülnek a legkülönbözőbb elemek: stílus, viselkedés, bánásmód, kommunikáció, hangulatok. Vagyis minden, ami hat a befogadóra, a vevőre, az üzleti partnerre.
Valamilyen brand-je, márkája mindenkinek van, akár tudatosan alakította ki, akár spontán jött létre. A kérdés az, hogy a márka létező állapotában elősegíti, támogatja-e az üzleti, stratégiai célokat, vagy pont ellene hat ezeknek. És mivel a márka személyes ügy, legtöbbször szubjektív tényező, belülről nehéz, vagy szinte lehetetlen annak objektív megítélése. Ehhez kell a külső szem.
Tudjuk jól, hogy a branding, a márkaépítés, az arculat fölöttébb kényes területek. Szakmai tudás, tapasztalat mellett jó adag intuíció, empátia, adaptivitás, sőt üzletértés, üzeti érettség is kell hozzá. Érdemes tehát beszélgetnünk, ha márkás kérdésről van szó.