fbpx

Válság, valóság, világosság

Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös célok együttes támogatásának ötletét. Mintha megéreztük volna, hogy össze kell állnunk, mert komoly szakmai feladataink lesznek, amiket együtt könnyebb lesz megérteni, megoldani. Újraélesztettük tehát az “Elnökök Reggelije” hagyományát, és tavaly ősz óta rendszeresen megbeszéljük a világ folyását, az aktuális tennivalókat, vagyis másként fogalmazva beszélgetünk egymással. E triviális emberi tevékenység bizony ritkaságszámba megy a legtöbb szakmában (és valljuk be, ránk sem mindig ez volt a jellemző), így adózzunk néhány másodpercnyi áhítattal saját magunknak … !
És most, hogy mindezt megtettük, tekintsük kicsit előre, szeptember 27-28-ra: Egerszalók környékét ismét ellepi majd a „reklámzaj”, az MRSZ éves Reklámkonferenciájára idén is több száz szakembert várunk a média, a megbízók és a szolgáltatók képviseletében. Témánk beszédes: a valóság. Ez a szó, olyan, mint az igazság: ezer arca van, és mindenkinek más jelent. Sőt, van fizikai, virtuális, irányított, kiterjesztett és ki tudja, hány formája még. A valóságot lehet nem tudomásul venni, lehet félreérteni, félremagyarázni, szőnyeg alá söpörni, de az attól még ugyanaz marad. Mennyivel egyenesebb akkor már szembesülni vele, megérteni, megismerni, ezáltal megszerezni azt a képességet, hogy kezdjünk vele valamit. A valóság leginkább válságok idején tud nagyon fájni, ahogyan azt most mindannyian érezzük is a bőrünkön. Kellemetlen belátni, hogy az eddig valamekkorának gondolt gazdaság, gazdagság, fogyasztói potenciál, kereslet bizony jóval kisebb, és ha már így alakult, hogy a lufi kipukkadt, beszéljük már meg, hogy akkor mi mekkora és merre tart! Világosságra van szükség, tisztánlátásra, amelyben nagy segítség a párbeszéd, az eszmecsere, a vita, a meggyőzés, vagy éppen a konfliktusok kibeszélése. Frusztrált társadalmunkban nem kevésbé frusztrált szakmák keresik a helyüket. Szeretném hinni, hogy a miénk, a marketing kommunikáció a konferencián egy lépéssel közelebb kerül a megújuláshoz, amire oly régen vágyik.

Kapcsolódó bejegyzések