fbpx

Ha helyzet van

A legtöbb vállalati terv optimista, és nem véletlenül, hiszen egy cég alapítása mögött mindig komoly motiváció bújik meg. Ezek a tervek arra épülnek, hogy a termék jó, a vevő venni akar, a konkurens meg valamiben biztosan mögöttünk kullog. Aztán elindul a cég és haladnak is a dolgok, szerencsés esetben a tervezett tempóban, ritkán még annál is gyorsabban, a leggyakrabban pedig – valljuk be – kisebb-nagyobb döccenőkkel. De haladnak, és ez a legfontosabb. Az üzletmenet szerevezése, fenntartása, az ügyfelek kiszolgálása, az adminisztráció, vagyis a napi rutin könnyen beszippant, leköti az energiákat, és valamelyest óvatlanná tesz. Korábban már írtunk arról, hogy az egyik ilyen tipikus óvatlanság az üzletfejlesztés elhanyagolása, amely a cég jövőjét veszélyezteti. (Az Ispiro Consulting válasza erre részben a már szintén említett Heuréka Klub lett, ahol partnereinkkel intézményesített módon „kényszerítjük” magunkat és egymást arra, hogy innovatívak, kreatívak maradjunk, vagyis gondolkodjunk azon, hogy mi lesz holnap, holnap után). A másik veszély az esetleges válságokra, különleges helyzetekre való felkészülés elmulasztása. Miért fontos erre odafigyelni? Mert bárkivel bármi megtörténhet. És az a fránya gonosz manó biztosan onnan támad majd, ahonnan nem számítunk rá. Még veszélyesebbé teszi a helyzetet, ha nem az alaptevékenységünk körében keletkezik zűr, hanem ott, ahol kisebb a ráhatásunk, ám függőségünk erős. Ilyen például, ha piacunkon történik bizalomvesztés, egy konkurens botlik meg és rombolja le a szektor hitelességét, vagy fogyasztóvédelmi, egészségügyi, jogi aggály kép fel. De fel kell készülnünk balesetre, pénzügyi, munkaügyi, minőségi, vagy éppen kommunikációs problémákra is. És hogy hogyan? Profi tervvel, folyamatokkal, felelősökkel, riadólánccal, és mindezt mélyen a céges struktúrába ágyazva, és frissen, aktuálisan tartva. Nem könnyű feladat, de ha helyzet van, egy válságterv mindennél hasznosabb lehet!

Kapcsolódó bejegyzések