2011-ben ért a csúcsra a blog műfaja a kritikus tömeget tekintve. Ezt nem más állította a minap az MRSZ médiaköltés konferenciáján, mint Uj Péter, az Index főszerkesztője. Ez esetükben azt jelenti, hogy a 2006 körül indított tudatos építkezés és lendületes növekedés után idénre a napi látogatói szám immár magasabb az Index Blog.hu rovatában, mint magán a főlapon. Érdekes tények, melyek számos gondolatot vetnek fel. Először is kijelenthető, hogy a „civil tartalom” tényleg nem pusztán rétegigény, hanem tömegjelenség. A legnépszerűbb blogok napi 30-90 ezer látogatót is vonzanak, akik a műfaj sajátosságai révén nem csak passzív olvasók, befogadók, de véleménymegosztók, beszélgetőtársak is. Életformává vált tehát a blogolás, amivel érdemes komolyan számolni. Az is látszik, hogy a szintén többször emlegetett „saját média” igénye egyre markánsabb. Különösen releváns ez a kérdés, ha költséghatékony elérés a cél, vagy éppen a médiaszabályozás körüli turbolenciáktól szeretnénk valamelyest függetlenedni. Gyakran merül fel a kérdés, hogy a hobby-blog mellett van-e létjogosultsága a vállalati, B2B, B2C blogoknak. A válasz egyértelmű: van! És hol van ebben az üzlet? Azt a leginkább bennfentesek is elismerik, hogy egyelőre nem világos még, hogy hogyan lehet belőle közvetlenül pénzt csinálni, bár kísérletek, próbálkozások vannak. Ami miatt megéri komolyan venni, az a hírnév, szakmai ismertség, szakértelem, kapcsolatépítés erősítésének lehetősége. „Benne kell lenni a médiában” – szól az ismert sikerrecept. Ma már szerencsére a saját médiumunkban is gondolkodhatunk, hiszen ha van komolyan vehető tartalmunk, abban mégis csak könnyebb benne lenni…
Kapcsolódó bejegyzések
A klasszikus reklámfelfogás szerint a reklám szerepe a tájékoztatás, az informálás, a rossz döntésektől való megóvás, vagyis a választás szabadságának … Tovább
Ki gondolta volna néhány évvel ezelőtt, hogy az internet technológiából eszközzé, majd jelenséggé, élettérré, és mindemellett generációs kultúraváltóvá válik. Ma … Tovább
Elárulok egy titkot: Van nekünk egy zseniális csapatunk, olyan cégek válogatott köre, akikkel valamiért egymásra találtunk. Nevezhetnénk ezt üzleti clusternek … Tovább
Március 6-án szakmai napunkon másodszor foglalkoztunk egy izgalmas, sok tekintetben aktuális és tapasztalataink szerint sokakat érdeklő kérdéssel, a vállalatok informális … Tovább
Blokádra, tüntetésre, útlezárásokra ébredtek a gyanútlan pestiek január 18-án reggel. A taxisok egy részénél a jelek szerint most telt be … Tovább
Immár több mint három hónapja tart az az izgalmas játék, amelyet új weboldalunk, egyben médiafelületünk elindításával kezdtünk el. Azt várjuk, … Tovább
Éppen húsz éve annak, hogy egy szürke őszi estén néhányan az akkor informatikai cégek marketing vezetői közül úgy döntöttünk, hogy … Tovább
Elektronikus kereskedelemmel foglalkozó konferencián voltam vendég előadó. Közvetlenül előttem Klapka Gyuri bácsi, az „aranyember”, mesélt vicceseket, és nevettette meg a … Tovább
Egy kedves hölgyismerősöm gyakran mondja, hogy a nőket nem szabad hibáztatni a csacsogás-kényszerük miatt, hiszen ez az őskorból rajtuk maradt … Tovább
“Gyakori félreértés, hogy a digitális korban az okoseszközeink számával párhuzamosan a kommunikációnk minősége is fejlődik – pedig ez nem igaz. … Tovább
Elismerte, bevallotta, elárulta. Szörnyű idő lesz, borzalmas vihar közeledik, rettenetes hidegre készülhetünk. Mindezek idézetek újságcikkek szóhasználatából. Bizony általánossá kezd válni, … Tovább
Egy éve lassan, hogy a Magyar Reklámszövetség egerszalóki Reklámkonferenciáján házigazdaként koccintásra hívtam a hazai kommunikációs szövetségek elnökeit, és felvetettem a szorosabb együttműködés, a közös … Tovább
A munka-magánélet egyensúly mára egy merőben új perspektívát nyert, hiszen sokszor a saját konyhánkból tartjuk a munkahelyi megbeszéléseket. Pécsi Judit, … Tovább