fbpx

Forradalom élőben!

Van egy állításom, mellyel lehet vitatkozni: Igazi forradalom van alakulóban a vállalati kommunikáció terén. Mondom ezt úgy, hogy volt szerencsém az első sorból végigkövetni az elmúlt 20 év marketing kommunikációját Magyarországon. Ehhez fogható változásokat talán csak az internet, a web oldalak megjelenése hozott, ám az sem ütött ekkorát, mint ami most zajlik, legalábbis nem ennyire gyorsan hatott. Nem csak a média közösségivé válására, az interaktivitás eszközeire, megoldásaira gondolok, hanem a kommunikációs logika, és ezzel együtt a stratégiai kommunikáció tervezésének átalakulására. Példátlan szerencsénknek köszönhetően kis cégünkkel „élő, egyenesben” követhetjük nyomon a történéseket olyan vállalatokkal beszélgetve, akik felkapták a fejüket a változásokra és vannak olyan merészek, hogy komolyan elgondolkodtak azon, hogy hogyan is lehet, kell mindezt rendszerbe szervezni a XXI-ik század második évtizedében. Mert más ez a logika. Fontossá, sőt, kiindulóponttá válik a fogyasztó, a piac, és mivel már megvannak a „műszereink”, hogy belehallgassunk belső világukba, beszélgetéseikbe, az üzlet már nem azzal indul, hogy kitalálok egy terméket és valahogy „elrőfölöm”. A biznisz a nulladik lépésnél indul, ahogy egy okos barátunk találóan megjegyezte: először a szállító kér bebocsátást vevők klubjába, ott barátkozik, bizalmat ébreszt, beszélget, informálódik, és ez alapján kezd fejlesztésbe, miközben folyamatosan vissza-vissza kérdez: jó irányba megyünk, erre gondoltál? A végeredmény aztán nagyobb eséllyel lehet piacképes, mint a négy fal között megálmodott csodatermék. Ráadásul „melléktermékként” bizalmi viszony is épül közöttük, ami ugye nem hátrány az üzletben. A képlet végtelenül leegyszerűsített és nyilván általánosító. De az irány világosan kirajzolódott, ráadásul már minden adott hozzá: technológia, felületek, egyre gyarapodó szakirodalom. És most már a legfontosabb is megjelent itthon: a nyitott, együtt gondolkodni kész vállalat, akire jó lesz odafigyelni, mert ő a holnap nyertese.

Kapcsolódó bejegyzések